The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 3 april 2010

NJUTNING!!!!

Så välbehövligt och lustfyllt!!!
Påskhelgen har börjat precis som jag önskade - först långbesök på IKEA och lyckades hitta exakt det jag ville ha till min hall!! Elektrikern anländer på tisdag så jag äntligen får LJUS i mitt liv (läs hall....) Ljuvlig lunch med köttbullar, gräddsås och lingon.  En fin vän som hjälpte mig att välja, vara smakråd, bära tunga saker och dessutom levererade mig och allt införskaffat till min dörr.... Inklusive en fin liten balkongmöbel till min vädringsbalkong!! Sedan flytten in till mitt ljuvliga Kungsholmen har jag insett att balkonger är en lyxvara - det löste jag enkelt genom att inreda vädringsbalkongen en halv trappa ned till mitt lilla paradis.... Här ska vänninorna och jag ägna timmar åt kallt rosevin och diskussioner om livet... Möbeln är på plats och så fort solen tittar fram så kommer blommor att pryda den lilla oasen.....  Kvällen avslutades med härliga MW-gänget på Lyxbuffe a la långfredag med champagne och trevliga små presenter - enkelt summerat - en UNDERBAR dag!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv