The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

onsdag 30 november 2016

FOCUS...



Så.. Efter en MAGISK helg, där vi avhållit vårt gigantprojekt - Fitnessfestivalen - laddar jag nu sedan i måndags för morgondagen. 

I morgon kommer planen presenteras. 13:00 på Huddinge sjukhus möter jag Honom med stort L - min kirurg som så galant kapade 75 % av min lever för drygt 1 1/2 år sedan. 

Han är bra. Riktigt bra. Jag är inte särskilt orolig då jag sedan länge lärt mig att leva i nuet. Vad morgondagen har i sitt sköte för min räkning blir just morgondagens sak att hantera.

Jag har tärt på mina reserver under helgen som var - mer om det senare. Därav en total tystnad under några dagar, allt för att återställa de läckage av den så viktiga energin. 

Idag är en bra dag. Precis som igår och dagen dessförinnan. Jag är stark, har tonvis av energi, och skulle jag skriva om allt jag faktiskt fått gjort i min bubbla, skulle förmodligen folk tro att jag blivit helt knäpp. 

To be continued, 

Love /Cat 

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Catharina. Här sitter jag i soffan, helt slut efter en fantastisk helg. Det var väldigt trevligt att träffa dig. Ge dig en kram. Jag har börjat läsa din blogg och dina ord träffar en rakt i hjärtat. Man både skrattar och gråter. Hoppas att svaren från läkaren var det du förvänta dig. Du är en fantastisk kvinna! Kram Ritza

Bloggarkiv