The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 4 mars 2013

ADVENTUROUS....

Det är nästan som om jag inte känner igen mig själv. 

Plötsligt är energin på topp och drivet att gärna göra allt och lite till, samtidigt, är starkt!!

Såååå skönt, så otroligt underbart, att inte ens jag själv förstår. Sportlovet har tillbringats i Sälen, i skidbacken.. Ja, faktiskt, I SKIDBACKEN!! Iförd läckert orange, lös jag upp i alla fall min egen tillvaro och har njutit av sol, ett magiskt vinter landskap och utförsåkning. 

Notera att jag inte spenderat vare sig tid i backen eller särskilt länge utomhus i kyla på sisådär en 20 år... Dessutom med blodad tand på att åka meeeeer.

Med goda vänner och familj har vi njutit i hela fem dagar. Det enda är att jag numer inte sover ordentligt. Ända sedan jag påbörjade min balansering har energin bara vuxit sig starkare. Jag har inte TID att sova utan vaknar ett par gånger varje natt och får dämpa ivern att gå upp och bita tag i saker. 

Angenäma problem i och för sig... Med tanke på hur trött jag varit och hur mycket tid jag sovit bort är det mer än värt det. Nu - till summeringen av vad som händer i mitt liv: 

Stay tuned!!

Love / Cat 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv