The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

söndag 10 februari 2013

MAGIC MOMENTS IN LIFE...




Äntligen!! 

Vilken djävla resa, rent ut sagt. Jag svär sällan eller aldrig, men i vissa sammanhang saknas orden som borde ersätta de onödiga. Jag har varit sparsmakad som få, när det gäller att skriva om mitt liv. Gjort små instick om att NU är det dags... eller att det SNAAART kommer en update. Vilket bullshit. Jag har inte ens varit i närheten av lusten som jag normalt sett har i mångfald. Att skriva är som en orgasm.. en stegrande lust i tanken som med vällust sprider sin värme i hela kroppen och bara.. vill UT. 

Jag hoppas att känslan jag har stannar. I så fall är jag redo att dela världen med Dig. 

Att befinna sig i ett kroppsligt fängelse är en märklig känsla. Jag hittade nyckeln för två veckor sedan. På vinst och förlust beslutade jag mig för att inte mesa länge. För att överleva måste man hoppa. Att hoppa är att förlora sig själv för en liten stund. Men sanningen är att man vinner och blir sin egen överman. Så skönt häftigt!

Jag befinner mig tydligen i klimakteriet. Eller rättare sagt i ett förstadie. Jag, som vet det mesta om hur man hanterar alla andras problem, drabbas självfallet av en variant som är unik. Det tog 1 1/2 år innan jag förstod hur det var ställt. Här började en spännande resa där jag studerat, tagit del av forskning och information som gav mig anledningen till att veta var jag ska leta efter nyckeln. 

Sedan två veckor medicinerar jag enligt naturläkarprincipen. Naturligt progesteron och tillskott av ett par andra supplement enligt mina uträkningar. Jag mår som en prinsessa!! Lusten, orken, drivet och JAG är tillbaka. Sjukt att det kan kännas av så fort! Enligt vetenskapen borde det ta lite längre tid, så nu inväntar jag bara att känslan växer. 

Kroppen börjar komma i kapp och jag känner igen mig själv!! HUR skönt är inte det...

Helgen har spenderats i Helsingborg med Kärleken, maken och min allra bästa vän! Återigen har Livet visat sig från sin bästa sida där arbete förenats med njutning. 



Vi besökte en hälsomässa i studiesyfte och njöt av en magisk ljusfest - Drömljus - som lyste upp både sinne och själ. Några härliga middagar och promenader i det fantastiska landet av ljus... lyste upp hjärta och själ till max. Med ett stort leende på läpparna börjar min resa. Mitt i livet är utgångspunkten och startskottet.





Att kunna ta tillvara på varje ögonblick är en gåva jag är så tacksam över. Vår helg har ännu en gång överträffat fantasin. Den bästa läkekraften för att leva det liv jag verkligen vill leva. 

Carpe Diem... Vårda varje ögonblick!!

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv