The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 3 januari 2013

THE BEST WAY TO CHANGE...


Bästa sättet att förändra sin tillvaro är att... ta en timeout.. se sig själv i spegeln.. länge.. Sätta sig ned i lugn och ro och manifestera sina mål. Jag har haft ett tufft år. Jag har haft ett förändringens år. Jag har haft ett år som ställt saker på sin spets, precis som jag misstänkt där beslutens fasta hand saknat mitt fasta grepp.

Jag har legat lågt.. ungefär lika länge som känslan har existerat.... och för att vara mig, är det GALET länge.

Var sak har sin tid - det har jag lärt mig. 

När omvärlden ter sig som att tiden är ur led, ingenting är som vanligt, har jag skaffat mig en ny vana. Att se vad JAG kan förändra för att få rätt riktning tillbaka. Förändringar ligger i betraktarens ögon.. i mina ögon. Hur vet jag egentligen om det ens ÄR en pågående förändring. Den kanske ligger hos mig?

Så innan jag börjar skylla på min omgivning och min livssituation gör jag en inventering av lägesstatus. Hur nyttigt är inte det?

Mina vänner har sedan en lång tid erfarit att JAG är på väg till ett land bortom det jag befunnit mig i. Så enkelt det hade varit att säga att min omgivning har blivit så annorlunda, vi har inget gemensamt, vad har vi att säga varann? 

Sanningen är att det handlar om mig. Min förändring. Mina val och min livsväg. 

Att våga förändra saker utifrån hur det känns i hjärtat... är den enda sanna vägen. Just nu är det min väg. Om du såg vad jag ser för min framtid.... skulle DU göra samma resa. 

"Att våga hoppa... är att förlora sig själv för en stund.... Att inte våga.. är att förlora sig själv"

Love / Cat 


Inga kommentarer:

Bloggarkiv