The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 3 januari 2013

SOOO NAKED.. AND SOO IN LOVE!!!


Året som gått har varit speciellt. För att sätta ett magnifikt avslut och ett manifest i kärlek fick jag en överraskning av maken som fortfarande ger mig gåshud.

En nyårshelg i... New York!! VAR annars i världen kan man lägga grunden för ett galet häftigt 2013 (och liv i framtiden)? Långsamt infinner sig glöden igen. Glöden att skriva, glöden att kreera, GLÖDEN som är.. Jag.... Fast på det personliga planet. I min relation med O är det en aldrig avstannande passion och eld som brinner. 

Mitt liv med O blir bara mer "så-som-man-vill-ha-det"- liv. Underbart, fyllt med så mycket kärlek.. VILKEN man jag har!!!  En sann entreprenör, en ständigt livsbejakande, inspirerande, utvecklande relation till en människa jag verkligen respekterar och ser upp till. MEN, med en oerhört realistisk och ödmjuk syn på. Det är ingen dyrkan... mer en lysande lampa över den treasurefinder som tydligen var påkopplad på dagen-D. 

För första gången i mitt snart 50-åriga liv, har jag funnit en livspartner, en man, mentor och känner sådan KÄRLEK till något som verkligen ÄR på riktigt. Jag har aldrig varit så KÄÄÄÄÄÄR och aldrig tillåtit mig att vara så naken. Men aldrig heller haft en man som är så naken, äkta, sanningsenlig som han. Det finns inga hemligheter mellan oss. Vi vet allt om varann - på gott och på ont. Det gör oss liiite mer osårbara. Det finns ju alltid människor som älskar att gotta sig i det förflutna livet - i vårt fall - finns det inga överraskningar. 

Jo, positiva sådana. Sådana som inte ägnar en sekund åt det förflutna... Det kan man aldrig göra något åt. Men tänkvärt är att det är det som gjort oss till dem vi är idag. Med våra lärdomar, med våra val över vad vi INTE vill ha. Fokus ligger istället på vad vi VILL ha.

Så sörj aldrig om din man eller kvinna haft ett vidlyftigt leverne. Rota inte i det. Fundera inte på det. Om DU är hans eller hennes val i NUET, är de frukten av en konstellation där man effektivt valt bort det som inte fungerat i livet och i den relationen. Människan är skapt att gå framåt. De som stannar kvar i ett ältande blir inte en sexig, attraktiv person. Släpp taget, bitterhet och öppna Ditt hjärta och känslor för nästa steg.

DU är den som valet stannat vid i din nuvarande relation. Se till att bevara det. Att hänga upp sig på dem som passerat är bara att skapa en egen blockering för äkta Kärlek. 



At the moment.. I LOVE to be naked... Totally in love.. Totally attracted to my fab husband.. And loving it!! 

Love / Cat 


Inga kommentarer:

Bloggarkiv