The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 4 december 2012

GOOD HAIRDAY...


Efter att ha ägnat en lång tid till vila var det dags att pigga upp sig lite. Ett besök hos Robert, min nyfunne frisör, där jag de senaste månaderna spenderat tid hos. 

Jag är verkligen urdålig på sånt.. Jag har arbetat med skönhet under så många år och blir ibland ganska trött på att ta hand om mig. Nu har det känts viktigare än någonsin och Robert har blivit den utvalde. Huden, naglarna och kroppen fixar jag själv galant. Men HÅRET!!!

Idag blev det en grym styling med blankt och rakt hår, upptuperat för volym och sned lugg. Hela kvällen har jag gått förbi min spegelbild och undrar vem hon är.. kvinnan med det vackra, svarta håret. Tro mig - jag är din värsta mardröm med hår tjockt som tagel ett självfall och en neverending story att föna och platta.

Han skapar magi samtidigt som vi pratar om livet, kärlek och skrattar så tårarna rinner. 
När jag blir hutlöst rik blir han min frisör på heltid. Jo, jag ska nog anställa en massör också.

Men jag lovar.. fram tills dess - kommer jag leva länge på en helt fantastisk Hairday...

Love / Cat 



Inga kommentarer:

Bloggarkiv