The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 20 december 2010

THE MAGIC DAYS BEFORE X-MAS DAY......

Att förbereda inför julen är för mig en tradition som inte riktigt kommit till sin spets de senaste åren... Jag ÄLSKAR julen, dess traditioner och förberedelser.. Att återigen få ta tag i rejäl matlagning... inläggning av sill, tillagning av RIKTIGA köttbullar och egentillverkad skinka med mera... gör att mitt hjärta än mer brinner för mitt nya liv.. Ja... det är DET vi verkligen brinner för båda två... att leva livet - tillsammans och NJUUUTA av resor, tid tillsammans,, familjeliv och självklart träning, välbefinnande och njutning... Inför denna jul... befann jag mig äntligen igen i köket... til 01.00 2 nätter i rad för att kreera det som blev startgropen för våra framtida traditioner... Även om mina pepparkakor... imponerade, generade och inspirerade.... Once again... Lovely!!

Apelsinsill....

Köttbullar med spiskummin, Curry & Kanel....

Gravade apelsinskal....

Självporträtt i pepparkaksdeg.. vi åt upp varann  - älskling - du smakade fantastiskt!!!



Min ljuvliga Sessa i väntan på...... Julklapparna!!!

Take Care of eachother... Love Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv