The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 21 december 2010

ANOTHER ONE OF THOSE DAYS.......



Tänk att man aldrig vänjer sig... Tänk att man inte blir mer än lite klokare... Universum fortsätter att förvåna med att vrida huvudet av de flesta rutiner, beteenden och som egentligen bara består av att för oss som är redo - kliva upp ett steg i utvecklingstrappan... En del skyller på en dålig dag, andra skyller ifrån sig på att det är någon annans fel, vissa förstår ingenting och tycker bara att ALLA andra uppför sig underligt - jag säger bara... Tänk om.... Ställ Dig framför spegeln och reflektera för om så en kort stund och sekund över Din egen roll i spelet, ungefär som en pjäs på ett rutigt schackspel där alla pjäser förflyttas enligt ett mönster enligt reglerna. Helt plötsligt är Du schack matt eller överkörd av springaren som inte flyttar sig efter givet mönster utan galopperar galet över brädan utan fler mål än att rubba "mönstret"..



SÅ har energierna påverkat ett fåtal av oss idag... En del har inte märkt av någonting medan andra av oss är helt utslagna av påverkan. Det kan yttra sig i att inget går som det ska, vi upplever motsättningar, vi blir osams av banala orsaker, vi slår oss, tappar saker och ger till slut upp och går och lägger oss för att sova bort eländet så det snabbt ska bli en ny dag..

En del av oss förstår vad som egentligen händer - att universums energier sparkar oss i ändan för att vi snabbare ska komma på rätt bana som tar oss dit vi är menade att hamna..

Jag själv, är en oerhört lojal person. En person som hängivet gör allt för att de som är mig nära ska ha det så bra som möjligt.. Jag älskar att skapa gruppdynamik och är en påverkare av stora mått. Jag är en ledartyp som styr min flock där ingen är bättre eller sämre än den svagaste länken i kedjan. Därför är dessa dagar de som gör mig stark... Gör mig klok och vis och som gör mig än mer målmedveten om min valda bana.




Idag var ännu en avgörande dag för min framtid och de beslut som komma skall.. Visst kan jag tycka synd om de som inte "är där"... men livets skola är inte förutsägbar och logisk.. Hade den varit det, hade inga barn behövt dö i cancer, ingen behövt bli mobbad, ingen behövt utsättas för prövningar...

En vän sa till mig för många år sedan... En vis vän, en mycket klok vän.. Man får aldrig större prövningar än man klarar av.... Jag förstår först nu vad han menade... Jag har haft prövningar större och värre än de flesta... skillnaden är... att jag gör aldrig en sak av det.. jag använder dem till att bli en god lyssnare och förebild för dem som inte är där än... Stöttar, förstår och älskar villkorslöst.

Men idag satte min själ ned foten.... Det finns inte plats för dem som driver universums lagar för hårt... de sätts på undantagstillstånd tills tiden är mogen.. idag är en sån dag...

Livet... är en gåva... lika stor för oss alla... Driv det aldrig för långt med mig.... Inatt är tankarnas natt.. I morgon är beslutens dag..



Love // Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv