The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

fredag 12 februari 2010

WHAT A DAY.... ENDING UP WITH A HUUUUUGE DRINK AW....

Summa summarum...... Denna vecka får lov att komprimeras då min tid, ork och energi just nu går åt till hårda långa arbetsdagar, avslut och påbörjan av mitt liv samt löftet om att mina kartonger ska vara uppackade helt och hållet denna vecka..... Där för har mitt skrivande inte prioriterats MEN kommer givetvis uppdateras lika regelbundet som förr....

Mitt hem börjar ta form med hjälp av vänner och familj och senast idag på självaste Valentines Day var Calle uppe med tuppen och monterade mina garderober... TACK FINA DU!!! Efter det åt vi brunch på Ciao Ciao där självklart en Bloody Mary intogs!!!



Back in business..... Prepare your skin for springtime!!!


Under veckan som gått har jag även påbörjat att testa Jan Marinis magiska hudvårdsseries nyheter!! Age Intervention Line - Just nu testar jag Age Intervention Transition och Age Invention Primer... Båda är helt otroligt bra. Peptider, enzymer massa ny teknologi får hyn att stråla som aldrig förr... Dessa kommer bli storsäljare, var såå säkra!



New start, New beginning... Princess is in progress!!

Denna vecka har också inneburit förändringar..... Molly har slutat på sitt älskade dagis och ska börja nytt i morgon... Blandade känslor - men det kommer bli bra!!! Hon firades i fredags med glass och ett avskedsalbum där alla barnen ritat en teckning till henne som ett minne av den tiden.. Tro mig, inte bara EN tår rann..... Vilka fantastiska barn, fröknar och vänner hon haft dessa snart 5 år!!!! TACK!!


MAGIC - Chemical peels....... Perfect for your skin.....
De behandlingar som vi ökar mest i utförande på kliniken just nu är kemiska peeler - en fantastisk behandlings som med fördel utförs i en serie om 6-10 gånger med 7-10 dagar mellan. Vi har 9 olika syror att välja  mellan för att på mest optimalt sätt kunna behandla just Din hud! Acne, pigment, porer, ärr, även mycket mörka hudtyper får fantastiska resultat. Självklart har jag själv denna vecka provat en Jessners Solution - perfekt uppfräschning, föryngrar huden, jämnar ut pigment och ger en lyster som syns på mils avstånd!!



















..... And, some private stuff....
Fredagen i sig innebar också att jag fick ta del av en nära väns svåra beslut - För att stärka våra själar och skapa mod i sinne avslutades arbetsdagen med en ENORM drink....... Kan säga att JAG somnade gott den kvällen...

Lördagen ägnades åt att shoppa loss på elartiklar, krokar, spik och annat flyttnyttigt och sedan avslutade vi kvällen hemma hos Elin och Stella som lagat god pastamiddag, serverade gott vin och prinsessorna var kvällen till ära utklädda... Det var ju SCHLAGER festivalen...... De tillsammans var bättre än hela festivalen och kvällen blev inte så sen........ Mitt liv just är i ett hastigt tempo - men universum gillar ju när det rör på sig !!!!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv