The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

måndag 15 februari 2010

NÄR KREATIVITETEN FLÖDAR!!!

God morgon.........

Idag var en spännande dag i flera avseenden!! Molly började sin första dag på nya dagiset - något hon varit spänd och orolig för hela helgen.... Morgonen började INTE bra, det var en rädd och ledsen tjej som motvilligt gick dit..... för att mötas av underbara blivande vänner, välkomnande fröknar och redan efter 10 minuter hade hon en ny vän i varje hand som drog iväg henne på äventyr in i leklandet.... När mormor hämtade henne vid 16 ville hon INTE gå hem.... Så skönt, vilken lycka - ännu ett steg närmare vårt nya liv!!



Väl tillbaka på kliniken startade vi med ett kort budgetmöte och gick igenom vad som ska göras för att nå våra mål. De är höga visionära mål, men SKA uppnås...  Vilket team vi är, vi på kliniken. Starka alfakvinnor, affärstänkande men med estetisken som spetskompetens.... Vi satte oss med varsin to-do list och jag kan säga att kreativiteten flödade. Ni lär se en hel del av oss framöver....... Det är det enda jag kan säga!! Uppgifter delegerades och inspirationen var på topp!! På måndag väntar klinikchefskonferens i Oslo, vilket jag ser fram emot då min kvartalsplan skall presenteras.

Möten bokades, artiklar skrevs, tankar sattes på pränt för att betas av till konkreta händelser... Action!!

En av artiklarna kan Du läsa om här:

http://www.improveme.se/magazine/5148. Du som är intresserad och läser min blogg - boka tid och få 20 % rabatt!!! Välkomna!

Dagen avslutades med middag på Grappa. Jag träffade en dermatolog som kan vara en bra samarbetspartner till oss.. Time will tell... Vi kastade boll i 2 timmar och konklusionen blev att vi funderar några dagar och träffas igen på kliniken för att se hur vi kan optimera samarbetet...

We are taking our clinic on a stairway to heaven!!! Välkomna!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv