The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

torsdag 4 augusti 2011

THE LAW OF ATTRACTION - THE OPPOSIT WAY...

Sann anhängare som jag är över hur mäktig tankens kraft är, blev jag igår överväldigad ännu en gång. Efter mitt letande efter The Dress - som skall bäras av mig in i livet som gift, har jag som alltid väldigt väl uttalade önskemål. Färg, design, tillbehören, kort sagt - jag har redan visualiserat hur jag kommer se ut Dagen D. En sak återstod - och det var att få omvärlden att uppfatta den önskan med relativt kort varsel.


En statusuppdatering på Facebook, där jag för EN gångs skull gick emot mina principer, genom att uttryckligen nämna att det inte var så enkelt att hitta det jag letade efter. Maken till respons var helt otrolig! Jag blev helt tagen över all optimism, förslag och alternativa lösningar, både öppet i loggen men även som kommentarer här i bloggen och i min inbox samt via mail. TACK alla ni som gjorde att jag insåg att jag själv borde veta bättre. Klart jag hittar min drömklänning - varför skulle jag inte göra det. Jag är Er evigt tacksamma för den enorma kraft av glädje, lyckönskningar och varma tankar inför vår stora dag av hela mitt hjärta....


Så.. hur förlöpte då resten av dagen? Jag fick en idé att gå till den boutique där jag tidigare köpt en underbar klänning jag verkligen blev förälskad i. Så pass mycket att jag valde att bära den på samtliga bröllop vi har varit på i år. Den sitter perfekt, tillbehören var så välmatchande och framförallt hade jag ett minne av några ord jag uttalat i mitt bakhuvud. Servicen i butiken var fantastisk, klänning efter klänning provades och den charmiga expediten var mycket ärlig och uppriktig i mina val av modell och smak. Så den vi enades om blev det perfekta valet. Vid det tillfället sa jag, att jag skull gifta mig i höst och lovade komma tillbaka för att se om hon hade något som kunde passa. Då hade vi inte satt datum, inte valt lokal eller typ av ceremoni så spontant var heller inte den boutiqen det som var min första tanke när pusselbitarna sattes på plats. Efter alla härliga kommentarer från mina vänner lämnade jag kliniken och åkte direkt dit - vem möter mig i dörren - självklart samma kvinna som hjälpte mig  i våras. Med ett brett leende på läpparna tittar hon på mig och säger: Är det dags för den stora dagen? Vänta lite, jag har några klänningar jag tror passar Dig perfekt....

Vem tror ni var fiskmås då? Visserligen en väldigt NÖJD sådan, men oavsett om du lever i lagen om att attrahera, är även bevisen på tron, lika viktigt för att utvecklas än mer till fulländning.

Tro det eller ej, den första klänningen jag provade - var THE ONE!! Jag kände det direkt.
Men självklart, jag är ju ändå kvinna, OCH ska faktiskt gifta mig, så jag passade på att prova ett antal till, men det spelade ingen roll.. Allt annat, visserligen mycket vackra plagg, men de försvann på något sätt i jämförelse med den, jag säger, VI valde. Blödig som jag är, stod jag där och såg mig själv i spegeln med tårar rinnande över kinderna och kände mig så... otroligt vacker!!  Att vid 48 års ålder, klä sig till brud och se sig själv med Kärlekens ögon är stort och fantastiskt! Att dessutom ha en längtan att få klä sig för sin blivande man och känna pirret över hans reaktion. Jag lovar att berätta när dagen kommer.. Jag är ju lika nyfiken på hur han valt att klä sig för mig denna speciella dag!

Smycken valdes ut, klänningen packeterades i en enorm förvaringspåse, blivande maken informerades via sms att det nog blev en taxiresa hem pga brudklänningsinköp - till svar fick jag att champagnen låg på kylning, sån är han - en av anledningarna till varför jag älskar honom så djupt.

Jag har hittat valet av blommor, har alla detaljer under kontroll och en bild på frisyr. Kan man bli mer redo än så inom loppet av två timmar?

I don´t think so..... I am so happy!!!

Som kronan på verket fick jag dessutom en helt underbar idé - jag kan tyvärr inte dela den med er, så mycket kan jag säga att inspirationen kom ifrån en underbar vän/kvinna på FB, Heidi - hon tillägnade oss en helt underbar kärlekssång som kommer ligga till grund för en spännande resa.... Njut av den tillsammans med mig här:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zLSZEsAjuZs

The rest - Time will tell.....

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv