The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

tisdag 24 maj 2011

MAKING PLANS FOR THE FUTURE...



Ännu en spännande era går min framtid till mötes. Förändringar innebär ett ögonblick av kaos innan steget in i beslutsfaser tas. I mitt privatliv känns det som om livsboken fylls av spännande kapitel där jag varje dag vaknar med en nyfikenhet över vad som väntar. Så är det att leva med O. Så är det att leva ett helt nytt liv. Galet häftigt att mitt i livet njuta av att överraska och bli överraskad.
Det finns dock andra saker som innebär andra typer av förändringar. Att ha ett arbete av den kaliber jag har, innebär inte bara ett stort ansvar, ett totalt fokus och en fullkomlig hängivenhet till det jag gör. Det innebär även att alla förändringar på kliniken BLIR mitt ansvar att ordna.
Då underlättar det att vara lösningsorienterad, inte problemorienterad. Att ansvara för totaldrift, utveckling och samtidigt trivsel och kompetensutveckling av sig själv och sin personal är inte alltid lätt. Men att balansera på lina är en spännande väg att lära sig tackla minsta vindpuff till ren storm - att lära sig hålla balansen i alla förändringsskeden.


Just nu är en sådan fas. Vi expanderar, vi utvecklas och växer så det knakar. Nyrekryteringar, utbildningar och strategiskt tänk över hur framtidens klinik ska se ut, kräver visionära tankar.

Denna vecka har varit en bra vecka, en kreativ vecka som genom att jag hela tiden vetat VAD jag vill - hittade den sista pusselbiten igår.



Det gör mig lycklig, det gör mig stolt, det gör att jag tryggt lutar mig tillbaka och vet att vad som än händer, ordnar det sig... Ingenting är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid...

Love / Cat

Inga kommentarer:

Bloggarkiv